VERF SMIJTEN

ART AT SCHOOL

Opbouw van de workshop
Altijd al helemaal los willen gaan met verf?

Kom dan lekker los tijdens onze verf smijten workshop! Het is de perfecte manier om je creativiteit te uiten en even helemaal te ontspannen. En wie weet wat voor moois je maakt!

Tijdens de workshop krijgt iedere leerling een eigen doek om op te smijten. Je kiest jouw favoriete kleuren en laat je fantasie de vrije loop. De artdocent geeft tips en technieken, maar geeft de leerlingen ook de vrijheid om zelf te proberen. Je ontdekt nieuwe technieken en maakt de meest unieke en onvoorspelbare kunstwerken. Je zal gegarandeerd verbaast zijn!

Liever een activiteit om samen te maken? Verf smijten is niet alleen leuk, maar ook een geweldige manier om samen aan te slag te gaan en een blijvende herinnering te creƫren. De leerlingen gaan samen aan de slag en ervaren de kracht van teamwork om een waar kunstwerk te realiseren.

Wij nemen diverse materialen en hulpmiddelen mee die de creativiteit stimuleren, zoals verschillende spatels, kwasten en sponzen. Wij zorgen ervoor dat alles spatvrij is! Trek je oude kleren aan en geniet van de creativiteit.

Beschikbaar voor alle leerlingen van school. Advies voor groep 5-8.
Wij passen het niveau aan de leerlingen aan en differentiƫren waar nodig.

Gemiddeld is de duur van de activiteit 45-60 minuten.

Benodigdheden/locatie
Bij voorkeur buiten op het schoolplein of een grasveld.

Diverse materialen zoals; zeilen, doek, verf, ezels en beschermingskleding verschillende spatels, kwasten en sponzen worden door ons verzorgd.
Tip: kleren die vies mogen worden.

De kosten hangen af van de door jullie gegeven opdracht.

De leerlingen gaan zelf creatief aan de slag
- Samenwerken
- Probleemoplossend vermogen
- De leerling leert over het samenvoegen van kleuren
- Experimenteren met de hulpmiddelen

Voordelen:

• Leuk voor alle leeftijden!
  • Je maakt een echt uniek kunstwerk
  • Verf smijten werkt stress verlagend (echt waar!)
  • Unieke ervaring
  • De creativiteit wordt gestimuleerd