KINDER YOGA

YOGA AT SCHOOL

Yoga brengt op een speelse wijze wat meer balans.
Het helpt kinderen zich te ontspannen, te concentreren en hun grenzen te leren kennen.
Bij Yoga doe je het altijd goed.

Opbouw van de workshop
Bij binnenkomst krijgt iedereen zijn eigen plekje in de ruimte. We beginnen in een kleermakerszit met een korte uitleg over wat yoga is en welk thema deze les centraal staat. We behandelen thema’s die voor meer balans, zelfacceptatie en rust zorgen.

Tijdens de les komen meerdere onderdelen aan bod; rustgevende en actieve houdingen, concentratie/meditatie/visualisatie, ademhalingsoefeningen, liedjes, stimuleren van zintuigen en samenwerken.

Dus in tegenstelling van wat vaak wordt gedacht is yoga niet zomaar ‘stilzitten’.

In overleg kunnen we kijken welk thema passend is voor welke groep.

Geschikt voor groep 1 t/m 8

Groepsgrootte is afhankelijk van de leeftijd:
4-6 jaar maximaal 10 leerlingen
vanaf 7 jaar maximaal 12 leerlingen

30 – 45 minuten. Afhankelijk van de leeftijd.

Benodigdheden en locatie
Alle benodigdheden kunnen door ons geregeld worden.
Het liefst een ruimte/gymzaal die afgesloten is om zo min mogelijk afleidingen/prikkels te krijgen.

Afhankelijk van aantal lessen/workshops.

Doelstelling/Leerdoelen
Yoga geeft vooral plezier in het ontdekken en ervaren. Je eigen lichaamshoudingen onderzoeken, op je ademhaling letten, je zintuigen gebruiken en je bewustwording hiervan.

• Herkenning van emoties
  • Vergroten van zelfvertrouwen en concentratie
  • Stimuleren van de motorische ontwikkeling
  • Vergroten van fantasie en creativiteit