CARTOON

ART AT SCHOOL

Opbouw van de dag
Tijdens de cartoon workshops gaan de kinderen aan de slag met alle gebieden wat betreft cartoon tekenen. Denk bijvoorbeeld aan het lijn werk, de toepassing van vormen en het creëren van je eigen stripverhaal. Aan het begin van de workshop ligt de focus op de basis elementen van cartoon tekenen. Dit gebeurt aan de hand van voorbeelden en oefeningen. Er wordt gewerkt met voorbeeld materiaal en sjablonen, aangepast op de leeftijd van de kinderen. Ook krijgt men de mogelijkheid om eigen creativiteit toe te passen in de opdracht. Aan het eind gaan de kinderen zelf aan de slag met het gekozen cartoon onderwerp en is er tussendoor begeleiding van de ART-docent.

Beschikbaar voor alle groepen van het basisonderwijs en BSO.

Wij passen het niveau aan op de kinderen en differentiëren waar nodig.

Gemiddeld is de duur van de activiteit 60/90 minuten.

Bij voorkeur binnen in de school waar de kinderen op een platte ondergrond kunnen tekenen. Diverse materialen zoals: pen, potlood en papier worden door ons verzorgd. Een digibord is fijn voor uitleg en om voorbeelden te geven.

Deze hangen af van de duur van de opdracht. Betreft het een workshop, dagproject of zelfs een lessenserie.

• Het kind leert goed naar zichzelf te kijken en het positieve naar buiten te halen.
  • Het kind leert over de toevoeging van kleur.
  • Het kind leert over de toepassing van vormen (driehoek – boos, cirkel – zacht).
  • Het kind leert de basis van cartoon tekenen.
  • Het kind leert creatief om te gaan met de opdracht.

Hiermee kan een cartoon workshop een extra toevoeging zijn op de huidige CMK of tekenlessen.