TOP 3 Kerst knutsel tip van ArtJuf Nikki

Heb je niet de mensen of wil je ontzorgd worden?
ArtJuf Nikki komt graag naar de BSO en neemt alle materialen en benodigdheden mee voor een te gekke workshop.
Wil je de opdrachten met voorbeelden ontvangen?
Mail ons en wij sturen jou het materiaal en uitleg toe!

Tip 1
Kerstdorp

Maak samen met de klas een kerstdorp voor bij jullie in de klas. Ieder kind mag een eigen kersthuisje versieren. Knip het sjabloon uit en ga aan de slag met de versiering. De versiering mag alles zijn! Perfect om er een extra thema aan toe te voegen. Denk bijvoorbeeld aan glitters, natuurelementen of huisjes van snoep! Plaats aan het eind alle huisjes gezamenlijk op een plek. Je kan de plek nog een ondergrond geven en wat kerstslingers om het af te maken. Veel plezier!

1. Format kersthuisje pdf
  2. Printer
  3. Stiften om het huisje te versieren
  4. Ondergrond in thema

Tip 2
Kerst pop-up kaart

Wat past nou beter bij de kersttijd dan kerstkaarten? Met deze techniek maak je de kerstkaart nog indrukwekkender! Begin met het vouwen van een kaart. Vouw een strook groen papier (15 cm hoog en 12 cm breed) op in kleine repen (trapsgewijs). Vouw het gevouwen strookje door het midden en lijm het binnenste zijdes aan elkaar. Smeer lijm op de achterzijde en plak de strook horizontaal in de vouw van de kaart. Herhaal dit 5 keer en maak de stroken steeds iets kleiner (-1 cm). Zo creƫer jij een 3D kerstboom. En een echte verassing als je de kaart opent.

1. Dikker papier voor de kerstkaart
  2. Stroken groen papier
  3. Stiften voor het versieren van de kaart
  4. Lijm

Tip 3
De wens Kerstbal

Kerst en nieuwjaar staan in het teken van wensen en nieuwjaar resoluties. Voor deze DIY leer jij een wensbal maken voor in de kerstboom. De kerstbal is vrij eenvoudig om op te stellen. Gebruik het sjabloon om de kerstbal over te trekken op een stuk karton. Versier die voorkant van de bal met gekleurd papier, glitters en pailletten. Hou de achterkant open om jou kerstwens op te schrijven. Dit mag voor iedereen zijn! Hangt de wens kerstbal ergens in het lokaal op.

1. Karton
  2. Gekleurd papier
  3. Glitters en andere knutsel spullen om te versieren
  4. Stiften of pennen
  5. Lijm

Boek nu een workshop in Kerst of Winter thema!

Geschikt voor een projectdag of Kerstfeest op school.
Of tijdens de Kerstvakantie op de BSO!

Een te gekke dansworkshop door DANSPIET!

Sinterklaasfeest is in het land!
Boek nu DANSPIET voor een super leuke energieke dansworkshop, op natuurlijk, de leukste Sinterklaas hits van 2023!
Per klas, of met de hele bouw, de mogelijkheden zijn divers.
Benieuwd? Mail ons gerust, wij denken graag mee voor een geslaagd Sinterklaasfeestje!

Voor de dagopvang en BSO hebben we ook een PietenOnTour concept..
En wij spreken uit ervaring, dit is zo leuk voor de kinderen! Pieten die deelnemen aan de activiteiten op de BSO en even kort en krachtig op muziek dansen met de kinderen.
Meer info: info@movesatschool.nl

KIDSFISSA EN DE DANSENDE PIETEN!

Een groot Sinterklaasfeest voor de hele school?
KIDSFISSA staat garant voor de tofste hits gedraaid door een ervaren DJ voor elke doelgroep.
De danspiet activeert de kinderen voor de leukste dansmoves en leert ze zelfs een dansje aan.

"Dit is echt een top feestje voor de hele school. Iedereen is enthousiast!"

Dans, zing, spring en feest mee! Er mogen ook verzoekjes aangevraagd worden, hoe leuk is dat! Een complete show met een toffe achtergrond, DJ meubel, gekleurde discolampen, bellenblaasmachine, confetti, dat word gegarandeerd een echt feest!

KIDSFISSA EN DE RENDIEREN GEKTE!

Een Kerstfeest op school!

De dansjuf activeert de kinderen voor de leukste dansmoves en leert ze zelfs een dansje aan.