DANSTIJDMACHINE

DANCE AT SCHOOL

Invulling van de dag
De hele school gaat terug in de tijd, langs de verschillende muzikale en dansante high-lights van de afgelopen eeuw.

Tijdens de dansworkshops leren onze docenten passende dansjes aan op muziek van de danstijdmachine.
Alle groepen krijgen een eigen thema toegewezen en gaan hier de hele dag mee aan de slag; dansworkshops, schminken en creatieve activiteiten (bijvoorbeeld kleding en decor ontwerpen)

Tijdens de voorstelling worden alle ouders meegenomen terug in de tijd met een prachtig optreden van hun zoon/dochter.

Doelgroepen
Groep 1 t/m 8
Peuters
Kinderopvang

Duur van de activiteit
De activiteiten kunnen worden verzorgd gedurende een hele schooldag of verdeeld worden over meerdere dagen.

Benodigdheden en locatie
Bij voorkeur een speellokaal of gymzaal. Een ruim lokaal dat vrij gemaakt kan worden is ook een optie. Wij zorgen voor de geluidsapparatuur.
Voor de afsluiting hebben wij een groot doek dat fungeert tevens als achtergrond.

Kosten
Het prijskaartje is variabel, altijd in overleg en gebaseerd op het aantal deelnemende groepen.

Doelstellingen/leerdoelen
Aan het einde van het dansproject hebben de leerlingen van de basisschool;

• Ervaren om vakoverstijgend bezig te zijn doordat leerlingen samenwerken, zelfvertrouwen op doen, creatief én bewegend bezig zijn. Dit alles komt samen in een spectaculaire presentatie.
  • Ook ervaren ze hoe het is om te kijken naar anderen en te dansen voor publiek.

Tijden de danslessen van het project op de basisschool gaan de leerlingen;

• Leren samenwerken
  • Leren een eigen inbreng te geven aan de dans
  • Leren hoe je danspassen kunt onthouden
  • Ritmisch bezig te zijn