DANSTIJDMACHINE

DANCE AT SCHOOL
Een reis door de geschiedenis van dans, in één dag!

Invulling van de dag
Stap in de tijdmachine en ga met de hele school op avontuur! We dansen door de eeuwen heen, van swingende hits uit de jaren ’50 tot disco tot moderne popmuziek. Leer de moves van verschillende dansstijlen en geniet van een onvergetelijke dag vol muziek, beweging en plezier.

Tijdens de dansworkshops reis je met een ervaren dansdocent naar een andere tijd. Iedere groep krijgt een eigen thema om de dans van te leren. Je leert de choreografie op muziek uit die tijd en ontdekt de geschiedenis van het muziek genre. Onder begeleiding van de ART docent maak je de mooiste creaties, passend bij het thema van jouw groep. Wij zorgen voor alle materialen en voorbereidingen. Wat gaat het gaaf worden!

De dag wordt afgesloten met een energieke eindpresentatie. Alle ouders en leraren zijn uitgenodigd om te komen kijken naar het geweldige eindresultaat van deze unieke dag. Bewonder de prachtige dansen van de leerlingen en laat je meevoeren naar een andere tijd!

Doelgroepen
Groep 1 t/m 8
Peuters van de kinderopvang

De activiteiten kunnen worden verzorgd gedurende een hele schooldag of verdeeld worden over meerdere dagen.

Bij voorkeur een speellokaal of gymzaal. Een ruim lokaal dat vrij gemaakt kan worden is ook een optie. Wij zorgen voor de geluidsapparatuur.
Voor de afsluiting hebben wij een groot doek dat fungeert tevens als achtergrond.

Het prijskaartje is variabel, altijd in overleg en gebaseerd op het aantal deelnemende groepen.

Doelstellingen/leerdoelen
Aan het einde van het dansproject hebben de leerlingen van de bassischool;

• Ervaren hoe het is om te dansen voor publiek
  • Ervaren hoe het is om te kijken naar anderen
  • Geleerd hoe je verschillende disciplines samen kan voegen
  • Zelfvertrouwen kunnen opbouwen

Tijdens de danslessen van het project op de basisschool gaan de leerlingen;

• Leren samenwerken
  • Leren inbreng te geven aan de dans
  • Leren hoe je danspassen kan onthouden
  • Ervaren hoe het ritme van de muziek is