BUCKET DRUM

MUSIC AT SCHOOL

Opbouw van de workshop
Energie op school!

Op een leuke groove ga je met de beat mee spelen en vanuit daar gaan we een ritmisch geheel krijgen .

De kinderen leren verschillende ritmes te spelen op de emmer.

Het is leerzaam en vooral leuk om samen te doen .
Een combinatie van trommelen, drummen, bewegen, fun, oefeningen actie/reactie en samenwerken. Je trommelt op een omgekeerde emmer met stokken. Gebruik de emmer als een voorwerp om een interactief bewegingsspel te doen waar ritme in voorkomt.

De muziekdocent neemt zijn/haar eigen drumstel mee, en een geluidset met headset zodat hij/zij goed verstaanbaar is voor de groep.

We studeren een liedje in die wij tijdens de presentatie kunnen laten horen.

- Groep 1 t/m 8

30-45 minuten voor de onderbouw
45-60 minuten voor de bovenbouw

Bij voorkeur een speellokaal of gymzaal. Bij goed weer kan het ook buiten op het schoolplein. Gymbanken zijn ook fijn om erbij te hebben, zo niet dan zijn stoelen ook prima.

De kosten hangen af van het aantal klassen, de duur en de hoeveelheid deelnemers.

Aan het einde van de workshop hebben de leerlingen van de bassischool;

• Ervaren hoe het is om te verschillende ritmes te spelen
  • Ervaren hoe het is om samen geluid ten gehoren te brengen
  • Geleerd om zacht/hard geluid te maken
  • Zelfvertrouwen kunnen opbouwen