REIS ROND DE WERELD

DANCE AT SCHOOL

Opbouw van de dag
Heb jij altijd al gedroomd om alle plekken van de wereld te bezoeken? Met Dans rond de wereld maak je die droom nu dansend waar!

Dans rond de wereld is een uniek dagproject van MOVESATSCHOOL waar je diverse culturen en landen leert kennen door middel van dans. Ervaar de dynamische kracht van Nieuw-Zeelandse Haka, laat je inspireren door Latin en voel de energie van de Afrikaanse stammendansen. Je leert over muziek, tradities, expressie en de verbindende kracht van dans. De dansworkshops worden gegeven door een ervaren en enthousiaste dansdocent die de kinderen meeneemt op een avontuur.

We werken graag samen met de school aan een rooster op maat. De leerlingen krijgen twee momenten om te dansen en een moment om een te gek decor te bouwen. Aan het einde van de dag barst er een spetterende presentatie los waar de leerlingen hun ingestudeerde dansen met passie aan de school en ouders tonen!

Ga jij mee op reis?

Tip! Laat de kinderen samen met de ART-juf een decor ontwerpen en creƫren, passend bij de verschillende dansworkshops. De presentatie aan het eind van de dag wordt nog extra feestelijk met een prachtige aankleding!

Tip! Wat is een projectdag zonder een beetje muziek? Laat de dag openen en afsluiten door een DJ die zorgt voor een ongedwongen en gezellige sfeer.

Groep 1 t/m 8, peuters van de kinderopvang.

Een dansdag duurt een hele schooldag of tijdens een projectweek meerdere dagen.

Bij voorkeur een speellokaal of gymzaal. Een ruim lokaal wat vrij gemaakt kan worden is een optie. Bij goed weer kunnen de workshops ook buiten op het schoolplein plaats vinden. Wij zorgen voor het geluidsapparatuur voor de workshops en de presentatie.

De kosten hangen af van het aantal klassen.

Aan het einde van het dansproject hebben de leerlingen van de bassischool;

• Ervaren hoe het is om te dansen voor publiek
  • Ervaren hoe het is om te kijken naar anderen
  • Geleerd hoe je verschillende disciplines samen kan voegen
  • Zelfvertrouwen kunnen opbouwen
  • Geleerd over meerdere culturen en landen

Tijden de danslessen van het dagproject op de basisschool gaan de leerlingen;

• Leren samenwerken
  • Leren inbreng te geven aan de dans
  • Leren hoe je danspassen kan onthouden
  • Ervaren hoe het ritme van de muziek is