MUZIEKDAG

MUSIC AT SCHOOL

muziekdag basisschool, dagproject muziek, muziek op school, musicatschool.

Opbouw van de dag
Een muziek-dag is een leuke en leerzame dag voor alle leerlingen. Op een muziek-dag krijgen de leerlingen de kans om zich te laten onderdompelen in de wereld van muziek. Er wordt muziek gemaakt, gedanst en geleerd op verschillende muziekstijlen.

De muziek-dag begint met een muzikale opening. De leerlingen worden welkom gegeten voor deze te gekke dag. Daarna gaan de leerlingen aan de slag met verschillende muzikale workshops, zoals bucketdrum, boomwhackers, je eigen rap schrijven, het schrijven van een schoollied of aan de slag gaan met diverse samba-instrumenten.

De muziek-dag kan ook in teken staan van een bepaald thema. Denk bijvoorbeeld aan een Afrikaanse muziek-dag, een samba-dag of een dag met Body Rhythms. Alle activiteiten worden hierop aangepast.

De dag wordt afgesloten met een feestelijke afsluiter. Dit is het perfecte moment om een eigen gemaakt schoollied te presenteren. Wat de dag nog perfecter zou maken is de toevoeging van een School Dans. De School Dans zorgt voor een te gekke afsluiting van de muziekdag. De ritmische bewegingen zorgen voor een onvergetelijk moment voor de school, leerlingen en ouders!

- Groep 1 t/m 8
- Peuters
- Kinderopvang

Een hele schooldag of verdeeld over meerdere dagen.

Benodigdheden en locatie
Bij voorkeur een speellokaal of gymzaal. Een ruim lokaal dat vrij gemaakt kan worden is een optie. Wij zorgen voor het geluidsapparatuur voor de workshops en de afsluiting.

De kosten hangen af van het aantal klassen.

Aan het einde van een muziek-dag hebben de leerlingen van de bassischool;

• Ervaren hoe het is om verschillende ritmes te spelen
  • Ervaren hoe het is om samen geluid over te brengen
  • Ervaren hoe het is om een optreden te geven
  • Geleerd om zacht/hard geluid te maken
  • Werken aan zelfvertrouwen
  • Kennismaken met verschillende muziekstijlen

Tijden de muzieklessen van het project op de basisschool gaan de leerlingen;

• Leren muziek maken met anderen
  • Leren samenwerken
  • Aan de slag met verschillende muziekstijlen
  • Leren inbreng te geven tijdens de workshop