PUFFY PAINT

ART AT SCHOOL

Inhoudelijk

Maak een kunstwerk in 3D!

Ben jij klaar om jouw eigen 3D-kunstwerk te creëren? Dan is onze Puffy Paint workshop perfect voor bij jou op school!

Puffy Paint is een mengsel van diverse producten die een 3D-effect creëert op papier. Het is super leuk om mee te werken en je kunt er de mooiste kunstwerken mee maken. De leerlingen gaan zelf aan de slag met het geheime recept voor Puffy Paint en mixen ook de kleuren zelf! Volledig voorzien van een kleurenhandleiding en begeleiding van onze ART-docent die alles van kleuren weet! De leerlingen kunnen zelf aan de slag of kunnen gebruik maken van onze eigen ontwerpen.

Deze workshop is niet alleen super leuk, maar ook nog eens leerzaam. Je leert over kleuren, mengen en experimenteren. En natuurlijk gaan de leerlingen met een super tof kunstwerk naar huis! Is er een thema in de klas? Geen probleem! Al onze workshops kunnen afgestemd worden op elk thema.

Deze workshop is het meest geschikt voor groep 3 en 4. Wij passen het niveau aan op de kinderen en differentiëren waar nodig.

Gemiddeld is de duur van de activiteit is 30 minuten.

Bij voorkeur in een klaslokaal waar de kinderen in groepen aan de slag kunnen. Alle materialen worden door ons verzorgd. Een digibord is fijn voor uitleg van de workshop.

Deze hangen af van de duur van de opdracht. Betreft het een workshop, dagproject of zelfs een lessenserie.

• De leerlingen zijn creatief bezig
  • De leerlingen werken samen
  • De leerlingen gaan samen aan de slag om Puffy paint te maken
  • De leerlingen zijn bewust bezig met het mengen van kleuren