LESSENSERIE STREET-ART

ART AT SCHOOL

Opbouw van de lessen

In deze creatieve reeks van 3 tot 6 weken ontdekken kinderen de kleurrijke en inspirerende wereld van straatkunst. Van graffiti tot muurschilderingen, van cartoon tot stencil art. Samen duiken we in de geschiedenis, technieken en de impact van Street art in onze samenleving.

De kinderen leren over verschillende vormen van straatkunst en ontdekken beroemde Street art-kunstenaars. Tijdens de lessen wordt er dieper ingegaan op de verschillende technieken die straatkunstenaars gebruiken. We onderzoeken materialen zoals graffiti, verf, sjablonen en stickers, en geven de kinderen de kans om deze technieken op klein formaat uit te proberen.

Veiligheid en respect voor de omgeving zijn essentieel, en de kinderen leren hoe ze hun creativiteit op een verantwoorde manier kunnen uiten.

Met deze lessenserie willen we de creativiteit en expressie van kinderen aanmoedigen en hen laten zien hoe kunst een krachtige manier is om ideeën en gevoelens te delen. We hopen dat ze geïnspireerd raken en hun creativiteit blijven ontwikkelen!

Groep 5 t/m 8

60 tot 90 minuten per les.

Keuze uit lessenseries van 3 of 6 weken.

Benodigdheden/locatie
De benodigde materialen worden door ons verzorgd. De locaties zullen variëren van klaslokalen tot buiten op het schoolplein.

De kosten hangen af van de duur van een les en de duur van de lessenserie.

De doelstellingen en leerdoelen hangen af van de gekozen lessenserie:

• De leerlingen leren de verschillende technieken van Street-Art
  • De leerlingen leren over de impact van Street-Art en de kunstenaars
  • De leerlingen werken samen om iets te creëren
  • De leerlingen krijgen de ruimte om te experimenteren tijdens de opdrachten
  • De leerling leert creatief omgaan met de opdracht

Zijn er andere doelstellingen of leerdoelen? Wij denken graag mee!