DE ALLESKUNNER

SPORT AT SCHOOL

Opbouw van de workshop
Wie wordt De Alleskunner van de klas? 

De Alleskunner is een spannende strijd vol hilariteit, uithoudingsvermogen, kracht, snelheid en souplesse. Welk duo werkt het beste samen, bewijst zich als de ultieme allrounder en kroont zich tot De Alleskunner?
 
Tijdens het spel gaan de leerlingen in duo’s aan de slag met verschillende uitdagende spelletjes. Binnen twee minuten proberen ze samen een zo hoog mogelijke score te behalen!
 
Aan het einde worden alle punten bij elkaar opgeteld en komt hier De Alleskunner van de dag uit! Wie o wie gaat het zijn? 

Doelgroep
Vanaf groep 4

Duur van de activiteit 
60 minuten per klas

Benodigdheden en locatie

Bij voorkeur in een gym- of speelzaal waar gymmateriaal binnen handbereik is. Wij nemen alle benodigde materialen mee, maar enkele banken en eventueel tafels vanuit school zouden fijn zijn.
 

Kosten
De kosten hangen af van het aantal klassen, de duur en de hoeveelheid deelnemers.

Doelstelling/leerdoelen
Aan het einde van de workshop hebben de leerlingen van de bassischool;

  • Ervaren hoe het is om spellen te spelen met een tijdsdruk
  • Leren samenwerken om tot het hoogste punten aantal te komen
  • Slimme oplossingen bedacht om zo snel mogelijk de opdrachten te voltooien
  • Actief bezig met de opdrachten