CANVAS TASSEN

ART AT SCHOOL

Inhoudelijk

Maak nu je eigen unieke tas! Laat de leerlingen hun creativiteit ontdekken tijdens onze workshops canvas tassen versieren. Met textielverf, stempels, sponzen en kwasten toveren de leerlingen een simpele tas om in een persoonlijk kunstwerk.

De workshop geeft de leerlingen de ruimte om helemaal los te gaan! Doordat er geen standaard tas gemaakt hoeft te worden, kunnen de leerlingen experimenteren met de bijbehorende spullen. De leerlingen maken hierdoor de creatiefste tassen!

Een canvas tas pimpen is ideaal als losse workshop, maar is ook in te zetten als aanvulling voor een van onze dagprojecten. De workshop is thematisch aan te passen. Zo kunnen er tassen gemaakt worden in thema van een feestdag, seizoen, de Gouden weken, Kinderboekenweek, afscheid of juist met een opening van een nieuw schoolgebouw!

Leuk voor jong en oud, perfect voor thema- of projectdagen, en een onvergetelijk aandenken.

Doelgroep
Deze workshop is geschikt vanaf groep 5.

Duur van de activiteit
Gemiddeld is de duur van de activiteit is 30 minuten.

Benodigdheden en locatie
Bij voorkeur in een klaslokaal waar de kinderen in groepen aan de slag kunnen. Alle materialen worden door ons verzorgd.

Kosten
Deze hangen af van de duur van de opdracht. Betreft het een workshop, dagproject of zelfs een lessenserie.

Doelstelling/leerdoelen

• De leerlingen zijn creatief bezig
  • De leerlingen maken echt iets unieks!
  • De leerlingen bedenken zelf patronen met de gegeven spullen
  • De leerlingen zijn bewust bezig met het mengen van kleuren
  • De leerlingen zijn volop aan het experimenteren met de effecten van de materialen