LESSENSERIE DANS

DANCE AT SCHOOL

Opbouw van de les/project
In de lessenserie dans wordt er dansles gegeven in een door school gekozen stijl.

De leerlingen ervaren muziek door dans.
De leerlingen leren zich fysiek uit te drukken en leren ritmisch te bewegen.
Ook wordt de coördinatie getraind door het gebruik van de ruimte.
Leerlingen maken kennis met verschillende dansstijlen of verdiepen zich in één stijl.

Tip: Start de lessenserie dans met een energieke kick-off op het schoolplein met de deelnemende groepen of voor de hele school.

Sluit de lessenserie dans af met een presentatie van de aangeleerde dansen voor alle ouders en kinderen van school. Op deze wijze zal het project een onuitwisbare indruk achterlaten.

Groep 1 t/m 8
Peuters
Kinderopvang

Tussen de 30 en 90 minuten.
Variërend per doelgroep en opzet van de lessenserie.

Benodigdheden/locatie
Bij voorkeur een speellokaal of gymzaal. Een ruim lokaal dat vrij gemaakt kan worden is ook een optie.
Stroompunt (De dansdocent neemt een eigen geluidsbox en muziek mee)

De kosten hangen af van de duur van een les en de duur van de lessenserie.

Bij een lessenserie dans kun je uit diverse doelstellingen kiezen:
- Wil je de leerlingen laten kennismaken met dans?
- Wil je de leerlingen elke les laten kennismaken met een andere dansstijl?
- Wil je de leerlingen kennis laten maken met én verdiepen in één dansstijl?
- Voorbeelden van thema’s zijn; Dansexpressie, Werelddans (verschillende dansen uit verschillende landen), Kidsdance of Streetdance.

Met de school bekijken wij de vraag en verzorgen wij een aanbod op maat.

Lessenserie dans op het Klokhuis in Duiven.

Tijdens de lessen werden veel verschillende activiteiten gedaan, ieder kind kon zijn/haar eigen talent laten zien. Plezier stond voorop!

De dansdocente Moza, zorgde voor een positieve en gemoedelijke sfeer.

Door de lessen meerdere weken achter elkaar te plannen groeide het zelfvertrouwen van de kinderen en er werd echt naar een doel toegewerkt, namelijk een dans op een lied aan het eind van de lessenserie. Vol trots hebben de kinderen hun dans laten zien op een echt podium op school.

De kinderen hebben genoten, maar wij als leerkrachten zeker ook!

In de voorbereiding wordt er goed meegedacht, maar is er ook veel ruimte voor eigen inbreng. MOVESATSCHOOL is erg flexibel en enthousiast, wat aanstekelijk werkt!
Wij hopen nog veel vaker gebruik te maken van de mogelijkheden van MOVESATSCHOOL.
Jeanet Gasseling, leerkracht het Klokhuis Duiven.