GRAFFITI

ART AT SCHOOL

Opbouw van de workshop
Tijdens de graffiti workshop gaan de leerlingen aan de slag met verf in een spuitbus. Ze leren hoe je een groot vlak netjes moet inkleuren met een spuitbus.
En hoe je je naam kunt spuiten in graffitiletters.

De leerlingen gaan met een eigen gemaakt kunstwerk naar huis.

Dan gaan we ontwerpen op papier, uitleg ontwerpen etc. Vervolgens krijgen alle leerlingen een plastic schort en plastic handschoenen. Voor iedere leerling is er een schildersezel met een leeg doek. Uitvoeren van het ontwerp met echte graffiti spuitbussen. Met behulp van aanwijzingen krijgen de kunstwerken vorm.
Zodra de graffiti droog is kunnen de leerlingen het werk mee naar huis nemen en een mooi plekje aan de muur geven.

Doelgroep
Beschikbaar voor de bovenbouwleerlingen van school. Advies voor groep 7-8.
Wij passen het niveau aan de leerlingen aan en differentiëren waar nodig.

Duur van de activiteit
Gemiddeld is de duur van de activiteit 60 minuten.

Benodigdheden/locatie
Bij voorkeur buiten op het schoolplein of een grasveld.

Diverse materialen zoals; spuitbussen, canvas, ezels en beschermingskleding worden door ons verzorgd.
Tip: kleren die vies mogen worden.

De kosten hangen af van de door jullie gegeven opdracht.

Doelstelling/leerdoelen
Een graffiti workshop is niet alleen erg leuk maar ook erg leerzaam. Er kunnen verschillende leerdoelen, thema’s, doelstellingen en competenties aan de graffiti workshop worden toegevoegd.
Denk aan kleurcontrasten.
Hiermee kan een graffiti workshop een extra toevoeging worden op de huidige CMK of tekenlessen.